dinsdag 2 oktober 2012

Lijstjes enzo....

Omdat ik graag overzicht heb (en anders ook door de bomen echt het bos niet meer zie...) maak ik altijd lijstjes. Van van alles en nog wat, als ik ga logeren en ik moet mijn tas inpakken, als ik op vakantie ga, als ik boodschappen moet doen (dan neem ik ook een pen mee om in de winkel af te strepen wat ik al in mijn mandje heb gedaan) en natuurlijk ook als ik aan het werk ben. Lijstjes met wat ik nog moet doen, wat heel fijn zou zijn als ik dat vast zou doen, wat moet ik niet vergeten maar kan ook volgende week nog wel en ik schrijf er ook de leuke ideeen, vondsten en tips op. Om te voorkomen dat zo'n lijst een chaos wordt gebruik ik kleurcodes, markeringen en volgordes.
Dit alles bij elkaar zorgt vaak voor een gezellig en kleurrijk geheel.
Nu heb ik mijn lijstjes van afgelopen tijd eens naast elkaar gelegd (ja ik ben ook nog zo iemand die die lijstjes dan ook nog bewaard.... :S) en ik vind dat dat een leuk beeld geeft van het proces van afgelopen tijd. De eerste lijst was van de week van 16 juli, de week dat ik besloot om mijn Etsy winkel te gaan openen. Dus alle (digi) formulieren invullen, banner maken, producten stylen en fotograferen enz. Leuk om nu nog eens terug te lezen.
Nu moet ik wel zeggen dat dit notitieblok/muismat van PLINT er van zichzelf ook al wel heel leuk uit ziet, iedere pagina met een andere vrolijke poezie poster.




En soms gaat je computer stuk.... Apple Center bellen... ai ai ai.


En dan heb je nog de lijstjes die ik maak voor hele specefieke dingen, zoals de productfotografie voor Etsy en bijvoorbeeld de activiteiten planning van komende tijd. Dan denk ik dat het toch alweer ietsie leuker wordt als ik het schrijf op een leuk gekleurd papiertje! En de tapes in het midden... die vinden jullie binnenkort terug op een nieuw product.


Het lijstje van deze week gaat vooral beslissingen die genomen moeten worden wat betreft de nieuwe producten die eraan gaan komen. Druk klaar maken, wegbrengen, boekjes maken, inschrijven voor de SwanMarket van 21 oktober enzovoort. Daar komt binnenkort weer een 'Kijkje in de keuken' blog over. Dus ik ben voorlopig echt nog niet klaar met mijn lijstjes, want het allerfijnste van die lijstjes is dan ook om dan weer iets af te kunnen strepen. Ik vind het heel vervelend als ik een hele tijd aan iets zit te werken maar wat dan uiteindelijk net niet goed genoeg lukt of nog niet af is.. dan kan ik het niet afstrepen en heb ik het gevoel dat ik nog niks gedaan heb! En van de andere kant schrijf ik er soms stiekem iets bij wat ik al gedaan heb, omdat ik het dan meteen weer af kan strepen en dat voelt alsof ik ineens het dubbele heb gedaan! Dus zo moet je af en toe wat compenseren ;).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten